Конспект Урока 9кл.

                                 
Цель урока:
Расширить, систематизировать и обобщить знания учащихся по теме “Television”.
Задачи урока:
Учебная:  совершенствовать навыки устной речи  с использованием новой и ранее изученной лексики, систематизировать знания учащихся по теме “Телевидение”.
Развивающая: развитие коммуникабельности суждений, умения делать выводы.
Воспитательная: воспитание уважительного отношения к мнению собеседника.
Методы и приемы: наглядные (демонстрация видео, а именно мультфильм на английском языке), частично-поисковый (работа с текстом, выделение главной мысли), словесные (инструктаж, учебная беседа, обсуждение).
Оборудование: ноутбук, видеозапись, раздаточный материал, учебник для 9-го класса общеобразовательных учебных заведений. Уровень стандарта. - Тернополь: "Издательство" Либра Терра ", 2012. - 240с.: Ил.

Ход урока

1.Организационный  момент.

Good morning, my dear friends. I’m glad to see you. 
Talk with the class about the role of television (front work).

2.Опрос домашнего задания “Зависимость человека от телевидения”.
3. Объяснение и обсуждение нового материала.

We can't imagine our life without TV. Let's say, as the TV helps to learn English? Everyone says the opinion. There is a discussion, after the teacher adds, showing slides. Outline the kids in their notebooks.

   1.You educate and entertain at the same time. (Watching movies and TV series in the original is a good motivator for you, because you can watch exciting videos in between monotonous exercises on grammar and cramming).
   2.You will develop the skills of perception of the English language by hearing. (If you first difficult to grasp what they say video characters, use subtitles. If every day to give a careful review of at least 15-20 minutes (can be divided in the video snippets), then in 2-3 months you will begin to understand the characters and phrases without subtitles).
  3.You increase your vocabulary. (The significance of many of the words you'll guess from the context, remembering the cases in which use new vocabulary. In this case you use the best way to learn words and phrases - in context.)
    4. You teach spoken word forms, phrasal verbs and slang
    5.You learn to natural speech. (While watching the video you listen to the sound of live connected it with what tone should talk to, where to logical pauses and accents).
    6.You learn to understand the humor of native speakers
    7.You learn the features of another culture.( While viewing a movie or show, you can get acquainted with the customs, holidays, traditions and mentality of the native speakers).


   
  4. Работа с текстом (в группах).

    Divide the class into two groups. Open your books on p.53, read and translate the text (Exercise 1).Each group discusses issues that are given in textbooks on p.54 (Exercise 3).
 
   
   5. Просмотр видео.
 
Каждая группа должна рассказать, о чем данный видео-файл и  с помощью каких способов возможен просмотр (на слух,  субтитры и т.п.). Аргументировать какой способ изучение легче.


  


   5.Грамматика.  
   
   Употребление косвенной речи. Дать устные ответы о том, что каждый узнал из сказанного в классе.


     Используются модели:


I got to know that…
I heard about…
I was surprised to hear…
It was curious that…
It was marked that…

6. Объяснение домашнего задания:  
      the first level - p.54, exercise 2.
      second uroven- p.55, exercise 5.

7. Итог урока.

8. Выставление оценок. 













Комментарии

Популярные сообщения из этого блога